Realizacja:

Koncepcja
Jakub Czerski, Przemysław Degórski, Marta Kaca, Jan Skorupa

Choreografia
Patryk Durski, Anna Kamińska, Dominik Więcek

Wykonawcy

Marta Kaca – dyrygent
Jan Skorupa – live electronics
Przemysław Degórski – live electronics
Jakub Czerski – theremin, syntezatory

Sepia Ensemble w składzie

Paulina Graś-Łukaszewska – flet,

Szymon Jóźwiak – klarnet,

Bartłomiej Miler – perkusja,

Tomasz Sośniak – fortepian,

Olga Winkowska – skrzypce,

Ostap Mańko – skrzypce,

Kamil Babka – altówka
Anna Szmatoła – wiolonczela,

Bogusz Tworek – kontrabas (gościnnie)

MUSICA POSTHUMANA

Musica Posthumana to połączenie koncertu, scenicznej instalacji i choreografii. Powstałe środowisko dźwiękowe łączy w sobie muzykę instrumentalną i elektroniczną oraz sonifikuje dane ruchu ciała. W spektaklu wykorzystane są m.in. strategie uczenia maszynowego i system motion capture.

Tytuł nawiązuje do boecjańskiej teorii trzech sfer, która wprowadza podział muzyki namusica instrumentalis - muzykę słyszalną przez człowieka, musica humana - muzykę harmonii duszy i ciała oraz musica mundana - muzykę harmonii Wszechświata. Spektakl poszerza ten podział o czwarty element - tytułową musica posthumana, w której zacierają się granice podziału zaproponowanego przez Boecjusza, zaś dźwięk otrzymuje autonomiczną sprawczość, wchodzi w dynamiczne relacje z innymi elementami środowiska i upodmiotawia byty nieożywione.

Spektakl Musica Posthumana jest w rozumieniu twórców środowiskiem, które funkcjonuje na podstawie relacji pomiędzy dźwiękiem, ruchem i technologią. Ich zaistnienie i ciągłe przeplatanie się sprawia, że trudno jest mówić o elementach spektaklu jako o odizolowanych od siebie, samowystarczalnych materiach. Korzystniejsza staje się więc perspektywa bytów funkcjonujących wyłącznie w oparciu o oddziaływanie na siebie.