Koncepcja, choreografia, wykonanie

Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, Dominik Więcek, Monika Witkowska

Wsparcie dramaturgiczne

Konrad Kurowski

Reżyser oświetlenia

Krystian Koźbiał

Muzyka

Przemek Degórski

Kostiumy z użyciem projektów autorstwa

Krystiana Szymczaka, Edvarda Kuzmicha, Romana Marchewki

Producenci

Gdański Festiwal Tańca / Klub ŻAK, Lubelski Teatr Tańca

Premiera

03.09.2020 / 12. Gdański Festiwal Tańca

 

Spektakl powstaje w ramach programu "Przestrzenie Sztuki" finansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Operatorem projektu w Lublinie jest Centrum Kultury w Lublinie.

W ramach 55. Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2021 w Szczecinie

Jury w składzie: Jolanta Krukowska, Paulina Skorupska, Adam Karol Drozdowski, przyznało nagrodę im. Zygmunta Duczyńskiego ufundowaną przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego.

Jury docenia autorską kolektywną pracę zespołu, kreatywne wykorzystanie potencjałów przestrzeni, lekkość humoru, prostotę i błyskotliwość użytych środków. Szczególną uwagę zwraca na wyjątkowy sposób wykorzystania światła jako rzeczywistego partnera dla wykonawców

STICKY FINGERS CLUB

Prawie dostałem kwiaty i prawie wiem jak smakował szampan.

Pomyliłem hamulec z gazem.

Jestem pierwszy poza podium. Wyprzedziłem tych wszystkich, którzy są za mną.

Prawie mam powód do dumy.

Zgubiłem się znowu w tym samym miejscu.

Te owacje były prawie na stojąco.

Spektakl jest wysmakowany wizualnie. Szykowna czerń kostiumów – kolor sukcesu i tajemnicy – podkreśla wyrazistość tańczących ciał, a światło nie tylko wydobywa głębię obrazów, ale też samo staje się tematem. Jednych obejmuje, innych pomija. Jest przedmiotem pożądania, o który toczy się walka – wyścig o zdobycie uwagi i osiągnięcie sukcesu. A wszystko nacechowane jest delikatnym humorystycznym sznytem, co sprawia, że spektakl mimo trudnego tematu nie przytłacza; lekkość i powaga są odpowiednio wyważone.

Hanna Raszewska - Kursa

 

Spektakl jest dowcipnym, autoironicznym, ale nie pozbawionym gorzkiego posmaku pochodem przegranych. Dotyka tematu opozycji sukces – porażka, a właściwie drażliwego zagadnienia znajdowania się „tuż za”. Tuż za zwycięzcą, tuż za podium, tuż pod kreską. Tej denerwującej, trafiającej w najczulszy punkt, sytuacji bycia w wąskiej grupie nominowanych, ale ostatecznie zmuszonych do tego, by obejść się smakiem, i wreszcie zapomnianych, bo kto pamięta o wicemiss czy o tym, kto jako czwarty dotarł na metę?

Natalia Szafrankiewicz | taniecPOLSKA.pl

 

Poczucie humoru, oryginalność ruchu, znakomita harmonia i wytrącanie widza z utartych ścieżek skojarzeń - to atuty “Sticky Fingers Club”, w którym płynne przejścia od scen grupowych do solowych popisów pozwoliły na wyeksponowanie atutów każdego z tancerzy. Rozpoczęli żartem - i podobnie zakończyli. Wciąż zaskakiwali. Na przemian to bawili widzów, to wymagali od nich skupienia.

Anna Umięcka / www.gdansk.pl

Prezentacje spektakli:

03.09.2020—> Gdański Festiwal Tańca PREMIERA

04.09.2020—> Gdański Festiwal Tańca 

12.11.2020 —> XXIV Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie

10.08.2021 —> Krakowskie Centrum Choreograficzne (Nowohuckie Centrum Kultury ) 
29 .08.2021 —> Teatr Ziemi Rybnickiej 
04.09.2021 —> Teatr Kana w Szczecinie / Festiwal OFF Kontrapunkt 2021 KONTRAPUNKT - Przegląd Teatrów Małych Form
05.09.2021 —> Obornicki Ośrodek Kultury 
28.10.2021 —> Wrocław / Studio Na Grobli, Instytut Grotowskiego 
30.10.2021 —> Nowosolski Dom Kultury 

05.11.2021 —> Tetar KTO w Krakowie
21.11.2021 —> Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu